Regulamin sklep

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TORTMARLENKA.PL

 

1.DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.).
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy tortmarlenka.pl - produkty marki "Marlenka" prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://tortmarlenka.pl.
Sprzedawca – firma MarlenkaPolska.pl Sp. z o. o. mająca siedzibę w Cieszynie 43-400, ul. Wronia 21, wpisana do  Krajowego Rejestru Sądowego, w Sądzie Rejonowym w Bielsku - Białej w VIII Wydziale Gospodarczym, pod nr 0000979746, NIP 548-274-49-47, REGON 522489570.

 

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego tortmarlenka.pl prowadzonego przez MarlenkaPolska.pl Sp. z o. o. mającą siedzibę w Cieszynie 43-400, ul. Wronia 21, wpisaną do  Krajowego Rejestru Sądowego, w Sądzie Rejonowym w Bielsku - Białej w VIII Wydziale Gospodarczym, pod nr 0000979746, NIP 548-274-49-47, REGON 522489570 (dalej jako „Sprzedawca” lub „Sklep”).

2.2. Sklep internetowy tortmarlenka.pl kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych (konsumentów), jak i przedsiębiorców. Złożenie zamówienia oznacza akceptację niniejszego Regulaminu i potwierdzenie, że dane podane podczas składania zamówienia są prawdziwe. W ramach działalności sklep oferuje możliwość zapisania się do newslettera oraz zbierania opinii o produktach i obsłudze klienta za pomocą systemu Trustmate.

2.3. Regulamin określa warunki i zasady:

zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego,

sposobów płatności i realizacji zamówień,

warunków dostawy,

procedur reklamacyjnych,

zasad przetwarzania danych osobowych klientów,

postanowień końcowych.

2.4. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany obowiązują od momentu ich opublikowania na stronie internetowej Sklepu i mają zastosowanie do zamówień złożonych po tej dacie.

 

3. REJESTRACJA I ZAKŁADANIE KONTA

3.1. Rejestracja konta w Sklepie internetowym jest opcjonalna – Kupujący może dokonać zakupu jako zarejestrowany użytkownik lub bez rejestracji.

3.2. W celu rejestracji w Sklepie, Kupujący zobowiązany jest do podania prawidłowych danych, tj.:

imienia i nazwiska,

adresu zamieszkania,

adresu e-mail.

3.3. Klient zobowiązany jest do aktualizacji danych w przypadku ich zmiany.

3.4. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy rejestracji lub usunięcia konta w przypadku naruszenia regulaminu przez Kupującego.

 

4. ZAWARCIE UMOWY I REALIZACJA ZAMÓWIENIA

4.1. Zamówienia są przyjmowane wyłącznie poprzez stronę internetową tortmarlenka.pl.

4.2. Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sklepem.

4.3. Proces zamówienia obejmuje:

1. Wybór produktu oraz dodanie go do koszyka,

2. Wprowadzenie danych rozliczeniowych,

3. Wybór metody płatności i dostawy,

4. Akceptację Regulaminu,

5. Potwierdzenie zamówienia i realizację płatności.

4.4. Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku:

podania nieprawidłowych lub niekompletnych danych,

braku zaksięgowania płatności w terminie 3 dni roboczych (w przypadku przelewu tradycyjnego),

braku dostępności towaru w magazynie.

 

5. CENY I METODY PŁATNOŚCI

5.1. Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (z VAT).

5.2. Sklep udostępnia następujące metody płatności:

Płatność online za pośrednictwem Przelewy24,

Płatność za pobraniem (z dodatkową opłatą).

5.3. Termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania płatności.

 

6. DOSTAWA I ODBIÓR TOWARU

6.1. Sklep realizuje dostawy wyłącznie na adresy na terenie Polski.

6.2. Koszty dostawy są określone w cenniku dostępnym na stronie Sklepu.

6.3. Czas wysyłki wynosi od 1 do 3 dni roboczych, w zależności od wybranych produktów.

 

7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

7.1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

7.2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;

- w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.

7.3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).

7.4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

7.5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

8. SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

8.1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

8.2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

8.3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.4. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Wronia 21, 43-400 Cieszyn niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.

8.5. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

8.6. Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

8.7. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

 

9. WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

9.1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:

- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

10. REKLAMACJE

10.1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

10.2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,

- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,

- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,

- żądać usunięcia wady.

10.3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

10.4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Kupującego uprzywilejowanego - na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Wronia 21, 43-400 Cieszyn.

10.5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

10.6. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.

10.7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.

 

11. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

11.1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady  postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;

- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;

- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;

- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.

 

12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH (RODO)

12.1. Administratorem danych osobowych jest MarlenkaPolska.pl Sp. z o. o. mającą siedzibę w Cieszynie 43-400, ul. Wronia 21, wpisaną do  Krajowego Rejestru Sądowego, w Sądzie Rejonowym w Bielsku - Białej w VIII Wydziale Gospodarczym, pod nr 0000979746, NIP 548-274-49-47, REGON 522489570

12.2. Dane osobowe przetwarzane są w celu:

realizacji zamówień,

kontaktu z klientem,

spełnienia obowiązków prawnych.

12.3. Sklep nie udostępnia danych osobowych osobom trzecim, z wyjątkiem:

firm kurierskich,

operatorów płatności (Przelewy24),

biura rachunkowego

. firmie zbierającej opinie (Trustmate)

. programu do wystawiania paragonów i faktur (Comarch Optima)

12.4. Kupujący ma prawo do:

dostępu do swoich danych,

ich poprawiania lub usunięcia,

wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

12.5. Inspektorem Ochrony Danych jest Agnieszka Sutor, tel. 667632020, e-mail: iod@sutor.com.pl.

 

13. POLITYKA PLIKÓW COOKIES

13.1. Strona internetowa tortmarlenka.pl wykorzystuje pliki cookies do celów statystycznych oraz poprawy funkcjonalności sklepu.

13.2. Użytkownik może zarządzać ustawieniami cookies poprzez ustawienia przeglądarki.

 

14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

14.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu Cywilnego.

14.2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie – każda zmiana wchodzi w życie w momencie jej opublikowania na stronie sklepu.

 

„...a jak rozpłynie się w ustach miód, to poleć znajomym ten słodki cud!”
TortMarlenka.pl 2025